Сучасний урок в Новій українській школі

Сучасна освіта перебуває на стадії реформування. Це вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, забезпечення його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які дозволили б йому перебудувати освітній процес відповідно до вимог сьогодення.

Які б інновації не вводилися, тільки на уроці, як сотні років тому, зустрічаються учасники освітнього процесу: вчитель і учень. Сьогодні урок не може не змінюватися. Це об’єктивний процес, на який впливає цілий ряд факторів: це і прийняття нового Закону «Про освіту», в основі якого лежить Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», впроваджуються нові освітні стандарти і на їх основі оновлені програми та підручники. Безумовно, вони потребують удосконалення форм навчання. Це і перехід до інтегрованого навчання. Цей вектор розвитку ставить перед сучасним уроком нові завдання. Інформатизація освіти також значно впливає на сучасний урок.

Яким має бути сучасний урок? Які вимоги до сучасного уроку? Над цими та іншими питаннями розмірковували учасники районного семінару заступників директорів з навчально-виховної роботи, який відбувся 14 лютого 2019 року на базі Сінгурівської загальноосвітньої школи I‑III ступенів.

Захід пройшов у формі методичного тренінгу «Сучасний урок в Новій українській школі», який провела заступник директора школи з навчально-виховної роботи Скрипніченко Людмила Миколаївна.

Цікавими та змістовними, вдало підібрані були вправи «Пазли», «Асоціативний ряд», «Абетка вербального спілкування», «Вправи на відповідність» та інші, які розкривали зміст Концепції Нової української школи та вимог до проведення сучасного уроку.

Сучасний урок неможливо провести без інноваційних методик. Своїми напрацюваннями поділилися вчителі Сінгурівської загальноосвітньої школи I‑III ступенів Лук’янчук С.В., Мілошек С.П., Тушак С.П.

Лук’янчук Світлана Віталіївна, класовод 2‑А класу, ознайомила учасників семінару із новітнім освітнім методом «Лепбук».

Використання його на уроках та у позаурочний час дає змогу візуалізувати, систематизувати, структурувати та засвоїти набуту інформацію.

Мілошек Світлана Павлівна, класовод 2‑Б класу, презентувала метод «Кубик Блума», який використовується на уроках та у позакласній роботі з метою розвитку критичного мислення.

Учитель математики та інформатики Тушак Сергій Петрович провів майстер-клас з використанням он‑лайн сервісів в освітньому процесі. Зокрема, продемонстрував можливості он‑лайн сервісів, як LearningApps, Kahoot та Class Dojo. В середовищі Kahoot вчитель серед учасників семінару провів тестування з використанням смартфонів.

Цікавою і змістовною була екскурсія до оновленого музею історії розвитку села, яку провела вчитель історії та правознавства Галицька Валентина Миколаївна зі своїми вихованцями.

З кожним роком історія віддаляє нас від подій Афганської війни. Але час не спроможний викреслити з нашої пам’яті героїчні подвиги, приклади мужності й вірності військовому обов’язку, які продемонстрували тисячі синів України, долею одягнених у солдатські шинелі.

Тридцять років тому сотні сімей, родин, де підростали майбутні солдати, з полегшенням зітхнули. 15 лютого 1989 року останній солдат перетнув афгансько-узбецький кордон біля містечка Термез. Відтоді ця дата увійшла в нашу історію як День пам’яті воїнів-інтернаціоналістів, воїнів-миротворців, День вшанування учасників бойових дій на території інших держав.

Саме цій даті був присвячений захід під назвою «Час вибрав нас», який проведено у рамках семінару заступників директорів з навчально-виховної роботи.

Print Friendly, PDF & Email
© Відділ освіти, національно-патріотичного виховання, молоді та спорту Житомирської районної державної адміністрації
10003, м.Житомир, вул. Л.Українки, 1, тел/факс (0412) 42-46-90